×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز و به نقل از دادگستری البرز، در پی انتشار خبری در خصوص «بازداشت مدیرعامل سابق اداره برق منطقه‌ای استان البرز و ۹ نفر دیگر در این رابطه» و ایجاد این شائبه که ۹ نفر از افراد بازداشتی از کارکنان اداره برق استان بوده‌اند توضیحات تکمیلی زیر در این خصوص اعلام می‌شود:

تعداد افراد بازداشتی ۱۲ نفر است که سه نفر از پرسنل شرکت در البرز و تهران و ۹ نفر از واسطه‌ها در خارج از شرکت بودند و این ۹ نفر سمتی در شرکت برق ندارند.

دو نفر از کارکنان برق استان البرز و یک نفر از کارکنان برق استان تهران از کارکنان بودند؛ این افراد از طریق واسطه‌هایی که هیچ یک از آنها کارمند برق نبودند از متقاضیان انشعاب برق با مگاوات بالا، _ که اغلب از شرکت‌ها و اشخاص حقوقی و بعضا از اشخاص حقیقی بودند _ با عنوان مشاوره و یا پیگیری، وجوهی را به صورت غیرقانونی اخذ می‌کردند که جمع مبالغ اخذ شده به عنوان رشوه تاکنون  ۲۰میلیارد تومان بوده است.

هر یک از این سه کارمند حدود پنج میلیارد تومان و واسطه‌ها نیز مبلغی از ۳۰۰ میلیون تا ۷۰۰ میلیون تومان اخذ کرده‌اند که تعداد اشخاص حقیقی و حقوقی رشوه دهنده به ۴۰ مورد می‌رسد.

مجموعا تاکنون۱۲متهم تعقیب و تحقیق شده است و به جز یک نفر که حدود دو ماه است در بازداشت قرار دارد بقیه متهمان پس از بازداشت و انجام تحقیق با توجه به تکمیل تحقیقات فعلا با قرار تامین متناسب آزاد شدند.

بازداشت و جرایم تعداد معدودی از کارکنان یک اداره نافی تلاش سایر کارکنان خدوم آن مجموعه نیست؛ هر چند ضرورت افرایش نظارت‌های درون سازمانی را چند برابر می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});