×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشریح برنامه های هفته بسیج در البرز
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، سردار سید یوسف مولایی، صبح روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج در ستاد فرماندهی سپاه البرز برگزار شد، اظهارکرد: همه مردم ایران در یک نگاه اجمالی با توجه به عرصه های مختلف مقاومت نقش یک بسیجی را ایفا کرده اند.

وی افزود: از اوایل انقلاب تا کنون در جنگ سخت و جنگ نرم مردم در برابر مقاومت نقش آفرینی کرده و توطئه های دشمن را خنثی کردند.

سردار مولایی با اشاره به اینکه دشمن در این مدت دست از توطئه بر نداشته است، افزود: بسیج بعد از جنگ در حوزه بهداشت و درمان، واکسینه کردن مردم، زلزله، سیل نقش‌آفرینی داشته که آخرین نقش‌آفرینی بی‌بدیل بسیج در حوزه درمان بود.

وی ادامه داد: از اولین روزهای شیوع بیماری کرونا تا به امروز سپاه و بسیج وارد میدان شدند و جانانه در این حوزه خدمت‌رسانی کردند.

فرماندهی سپاه البرز با بیان اینکه به دلیل ۴۲ سال زحمت و تلاش باید نگاهمان به بسیج ویژه باشد، گفت: قطعاً بسیج شجره طیبه و به عبارتی نهادی است که از ابتدای انقلاب غرس شده و تا به امروز به تکامل رسیده است.

سردار مولایی  گفت: بسیج تفکر اسلامی  و گرفته از ریشه دینی و انقلابی است چراکه می بینیم تفکر بسیجی از مرزهای شناخته شده کشور عبور کرده و به جهانی که احساس نیاز می‌کند، تسری پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: به داستان مقابله مردم سوریه با تکفیری ها  در این ۱۰ سال اگر بررسی شود برگرفته از بسیج ما است که سردار شهید حسین همدانی در قالب یک بسته بندی به اسم «دفاع وطنی» به آن ها هدیه کرد همچنین این تفکر در عراق با نام «حشدالشعبی»، در لبنان با نام «حزب الله» و در یمن با نام «انصارالله» جان گرفت و این تفکر بسیج همه جا کارساز شد.

سردار مولایی ‌تفکر بسیجی را برگرفته از ایمان و تفکر به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع)، امید به یاری حضرت حجت (عج)، ولایت پذیری و بصیرت دانست و گفت: قدرت کشور در زمان جنگ  با وجود همه نیروها تنها بسیج بود که از دل نیروی مردمی بود که در همه عرصه ها هم در جبهه و هم در پشت جبهه حضور داشت.

وی به برنامه های هفته بسیج در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۹۹ درصد برنامه ها در سال جاری در فضای مجازی و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می شود که این برنامه ها شامل دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، تجلیل از بسیجیان و فرماندهان پایگاه های نمونه (اسوه)، دیدار با ائمه جمعه، افتتاح پایگاه های بسیج، تبلیغات محیطی با محوریت مبارزه با ویروس کرونا، برپایی غرفه های جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه و برپایی ایستگاه های سلامت محور مبتنی بر پایگاه های محله محور می باشد.

فرمانده سپاه البرز همچنین در این هفته به ریشه‎کن کردن بیماری کرونا توسط ۵۰۰ مداح بسیجی، اعزام گروه‌های پزشکی بسیجی به ۸۰ نقطه محروم البرز، پویش نذر خون توسط پیشکسوتان سپاه اشاره کرد و افزود: آغاز پویش سلیمانی‌ها، آغاز مرمت و بازسازی ۱۱۰ خانه محروم، برگزاری جشنواره استانی اسوه، ساخت برنامه تلویزیونی مدرسه عشق، فراخوان جشنواره مهرواره، برگزاری کارگاه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اهدای ۳۰۰ سری جهزیه به زوج‌های کم‌برخوردار، راه‌اندازی کاروان آوای خدمت، آغاز طرح صنعت یار، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی و راه‌اندازی کاروان آوای خدمت از جمله  برنامه هایی است که در این هفته اجرا می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.