×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

َبه گزارش خبرنگار تارا نیوز،حسین کلانتری با اشاره به  برنامه ها و سیاست های دانشگاه آزاد در استان البرز گفت:سایت های کلی دانشگاه آزاد برگرفته از سیاست های کلی نظام، مقام معظم رهبری و بر مبنای نقشه جامع کشور، برنامه های توسعه ای کشور است و کل سیاست های ما بر این مبنا است.

وی در ادامه افزود: البرز نیز چراغ راه ما بر مبنای سند آمایش است و بر مبنای سند ۵ ساله دانشگاه حرکت خواهیم کرد.

کلانتری با اشاره به اینکه بحث پژوهش و نوآوری همواره در دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گرفته است، گفت: برنامه ریزی ما حرکت بر مبنای نیازهای جامعه بوده و پروژه های دانشجویی بر مبنای نیازهای استان تعریف می شود همچنین دانشگاه همواره در تلاش بوده که از شهریه پروری خارج شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ هزار دانشجو در واحد کرج ،۳۶۰۰ دانشجو در هشتگرد و تعداد ۵۸۰  دانشجو در نظرآباد به تحصیل می پردازند، در ادامه گفت: در البرز ۲ واحد هشتگرد و نظرآباد مورد توسعه قرار گرفته و یک دانشگاه را چندی پیش در فردیس کلنگ زده ایم در اشتهارد نیز در برنامه هایمان ایجاد یک دانشگاه را مدنظر داریم.

سرپرست دانشگاه آزاد استان البرز با بیان اینکه درحوزه آموزش برنامه های،بسیار خوبی داریم، افزود: در بحث آسیب های،اجتماعی و خرده فرهنگ ها و… دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستیم و به عنوان استان قطب علم و فن آوری مطرح می باشیم.

وی  به ظرفیت های استان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت:در طرح آمایش که تهیه شده برنامه هایمان را تدوین کرده ایم که در طی ۲ سال اجرا خواهد شد.

کلانتری در ادامه گفت: تعریف و طراحی دانشکده های موضوعی در حوزه علوم انسانی، و هنر مدنظر ما بوده که یکی از دانشکده ها که در این زمینه به زودی تاسیس خواهد شد، دانشکده موضوعی کارآفرین است.

وی افزود: ایجاد دانشکده هنر و تمدن اسلامی،دانشکده هنر و ارتباطات اجتماعی و … از آن جمله است.

کلانتری با اشاره به اینکه بازنگری و پایش رشته ها حتما باید انجام گیرد و رشته ها و مقاطع جدیدی به زودی ایجاد خواهد شد، در ادامه افزود: مجوز های لازم برای ایجاد رشته روانشناسی بالینی نیز،کسب شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بعنوان کرد: در تلاش،برای جذب دانشجوی بین الملل هستیم که این‌ تعداد را به ۲ هزار نفر برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه که گسترش روابط بین المللی یکی،از دیگر برنامه های دانشگاه بوده و از دیگر اولویت های دیگر دانشگاه آزاد درراین زمینه جذب نخبگان است، گفت:
اخیرا اتفاقات بسیار خوبی در سیستم‌پژوهش فن آوری و در موضوع سراهای نوآوری داریم بوجود آمده است.

وی ادامه داد: در هر سرای نوآوری ۵ شرکت خصوصی ار اند دی مستقر خواهند شد و افرادی، در آن حاضر خواهند شد که نخبه بوده و دارای تجربه اند.

***متاسفانه مرکز رشد دانشگاه ضعیف است

ایجاد خانه خلاق در حوزه های،مختلف و مشاغل خانگی از دیگر مواردی بود که سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بدان اشاره کرده و بیان کرد: دانشکده کشاورزی نیز که فعلا کارامدی آن  باید بیش از پیش افزایش یابد به زودی در آن دانشکده علوم و فن آوری های نوین دانشکده کشاورزی راه اندازی می شود و از حالت گذشته خارج و رشته های،جدید بر اساس امایش استان باید بدان اضافه شود.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد سرای نوآوری،سلامت کار، سرای نوآوری محصولات سبز، سرای، نوآوری محصولات ارگانیک،ایجاد مرکز تعالی کسب و کار ایجاد برج فن آوری، در دانشگاه که دفاتر شرکت ها را برای ارتباط، با صنعت در دانشگاه را داشته باشیم،

کلانتری تصریح کرد: متاسفانه مرکز رشد دانشگاه ضعیف است و باید تقویت شود.

وی با بیان اين که ایجاد پژوهشکده غذا و امنیت غذایی از تاکیدات مقام رهبری است گفت: ایجاد مرکز نوآوری رسانه و تولید محتوا، ایجاد رشته های هنری، ایجاد دانشکده معماری، فعال سازی، و کثرت بخشی به نشریات دانشجویی( که هم اکنون ۱۹ نشریه فعال داریم که باتوجه به تعداد دانشجویان کم است)، ایجاد سراهای خلاق فرهنگی و هنری، هم افزای و توسعه با نهادهای، دینی و فرهنگی، تعمیق و گسترش نقش بسیج، حمایت از کرسی های آزاد اندیشی، ایجاد کانون‌های هنری و فرهنگی در مجموعه دانشگاه از دیگر مباحثی است که مورد توجه قرارگرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});