×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

سیدجواد ساداتی‌نژاد روز یکشنبه ۱۴ شهریور در حاشیه مراسم افتتاح فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موسسه رازی با قدمتی ۱۰۰ ساله با بهره گیری از دانشمندان و محققان ایرانی سال‌هاست که در حوزه تولید واکسن دامی و انسانی فعالیت می‌کند و خوشبختانه در این مسیر موفقیت‌های بسیاری هم به دست آورده است.

وی افزود: به واسطه این خدمات ارزنده موسسه رازی برای ملت ایران نامی شناخته شده است و با قطعیت می‌توان گفت که همه مردم حداقل یکبار از واکسن این موسسه استفاده کرده‌اند بنابراین میتوان گفت موسسه رازی عضوی از خانواده مردم ایران است.

این مسئول بیان کرد: این موسسه  طبق رسالتی که بر دوش دارد از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا وارد میدان شد و پای کار آمد تا با تولید واکسن بتواند به مردم خدمت رسانی کند. خوشبختانه تحقیقات و برررسی‌های علمی نتیجه دادو امروز شاهد افتتاح فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا در این موسسه تولید شده است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اوایل پاییز تولید به پنج میلیون دز و تا اواخر زمستان به ۲۰ میلیون دز خواهد رسید.

وی گفت: امیدواریم تولید این واکسن نقطه عطفی برای بیشتر شناخته شدن موسسه رازی در حوزه تولید واکسن باشد و روزی برسد که علاوه بر تامین نیاز داخلی بتوانیم واکسن کرونا را به منطقه صادر کنیم.

ساداتی نژاد اظهار کرد: دانش فنی تولید واکسن کووپارس بومی است و این افتخاری است که موسسه رازی توانسته به شیوه پروتئین نو ترکیب این واکسن را تولید کند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: دولت اول دولت سیزدهم بحث مربوط به واکسیناسیون عمومی است و بر این اساس حمایت کافی از موسسه رازی برای تولید این واکسن صورت می‌گیرد.

وی گفت: موسسه رازی جایگاه خود را در کشور پیدا کرده و تولید واکسن را بر پایه رسالت علمی خود انجام می‌دهد و حتما در دولت سیزدهم از سوی وزارت کشاورزی مورد حمایت خواهد بود.

وی ابراز کرد: تولید واکسن در خصوص بیماری‌‎های جدی کار دفعی و کم دقت نیست و تولید واکسن کووپارس در این موسسه با دقت و رعایت استانداردهای جهانی صورت گرفته و هر ایرانی می‌تواند بدون دغدغه آن را تزریق بکند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});