×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره مندی ۵ هزار نفر افراد دارای معلولیت شنوایی از خدمات بهزیستی البرز
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، وجیهه محمدی فلاح روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی خانواده و کودک کم شنوای “آوا” در شهرستان کرج افزود: در این مرکز اقدامات شایان توجهی انجام میپذیرد و هرساله بیش از ۹۰ درصد مراجعین این مرکز که در سن پیش دبستانی هستند به مراکز آموزش عادی وارد میشوند.

وی افزود: در این مرکز خدماتی همچون توانبخشی شنیداری شامل گفتار درمانی،آموزش شنیداری و کلاسهای آموزشی ارائه میگردد همچنین این مرکز از رویکرد خانواده محور استفاده میکند و کودکان نوپا به همراه مادران خود در کلاس حاضر میشوند تا از خدمات توانبخشی در قالب بازی و آموزش های غیرمستقیم برخوردار گردند.

مدیرکل بهزیستی البرز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص افراد ناشنوای تحت پوشش بهزیستی گفت : اکنون ۵ هزار و ۱۰۹ نفر دارای مشکل شنوایی تحت پوشش بهزیستی استان البرز هستند که از کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی، دانشجویی ، هزینه موردی ، هزینه درمان و کمک هزینه ایاب و ذهاب برخوردار میباشند.

وی بیان داشت: استخدام سه درصد از افراد دارای معلولیت و وام اشتغال ، برخورداری والدین شاغل دارای فرزند معلول شدید و خیلی شدید از معافیت مالیاتی و پرداخت مستمری به تعداد ۲ هزار و ۶۸۸ نفر از دیگر خدمات داده شده به این قشر از جامعه هدف بهزیستی است.

محمدی فلاح اضافه کرد: کاشت حلزون و تعمیرات ، تعمیر قطعات سمعک و تامین وسایل کمک توانبخشی به تعداد ۲۰۰ عدد درسالجاری از دیگر خدمات ارایه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره حمایت های ویژه از مددجویان در مناطق محروم استان گفت: ۲۹۲ نفر فرد ناشنوا و کم شنوا از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی در البرز برخوردار شده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.