×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، سورنا ستاری روز شنبه ۲۱ اسفند در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز با بیان اینکه تا کنون در حوزه پژوهش سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته است، اظهار کرد: فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار هیئت علمی و تعداد زیادی مرکز پژوهشی و شرکت دانش بنیان در سراسر کشور گواه این مطلب است.

وی ادامه داد: در همین البرز تعداد زیادی مرکز تحقیقاتی و کشاورزی فعال است که همه آنها با بودجه دولتی اداره می‌شود و هزینه بر است.

وی اضافه کرد: علی رغم این هزینه‌ها هنوز نتوانسته‌ایم به کشاورزی مدرن دست پیدا کنیم و اصلا زیبنده نیست که با این همه ظرفیت، غذا و محصولات کشاورزی وارد کنیم.

ستاری گفت: واقعیت این است با این امکانات و زیرساخت‌ها نمی توانیم غذای مردم را تامین کنیم و در این شرایط روز به روز ضعیف‌تر می‌شویم.

وی اضافه کرد: تنها با استفاده از فناوری و تکنولوژی به روز است که می‌توان تولید این بخش را بالا ببریم و از آب و خاک و طبیعت به بهترین شکل استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: با توجه به پتانسیل‌های البرز در نظر داریم بخشی از برنامه امنیت غذایی را در این استان پیاده سازی کنیم.

وی ابراز کرد: در البرز سرمایه‌گذاری زیادی در بخش پژوهش و تحقیقات کشاورزی شده و این سرمایه گذاری باید نتیجه بخش باشد.

این مسئول با اشاره به اهمیت پارک‌های علم و فناوری گفت: این پارک‌ها را دولت‌ها با هدف جذب سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی ایجاد می‌کنند چون وقتی بخش خصوصی در پژوهش سرمایه گذاری کند خروجی آن محصول و تکنولوژی است.

وی ابراز کرد: دولت‌ها قادر به توسعه فناوری و تکنولوژی نیستند و این بار به دوش بخش خصوصی است.

ستاری تاکید کرد: در حال حاضر میزان مشارکت بخش خصوصی و دولتی در پارک‌های علم و فناوری مطرح ۱۰ به یک است یعنی اگر بخش دولتی یک میلیارد هزینه کند، بخش خصوصی ۱۰ میلیارد سرمایه می‌گذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰  پارک‌ علم و فناوری در تهران فعالیت دارند و تقریبا همه دانشگاهای تهران مجهز به پارک هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اضافه کرد: به دنبال توسعه کارخانه‌های فناوری کشور هستیم و امیدواریم با حمایت این مراکز به زایشگاه‌های شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});