×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باغ‌موزه دفاع مقدس مرکزی در جهت نشر معارف جنگ است
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، هم‌زمان با سومین روز از گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، مراسم افتتاح موزه دفاع مقدس استان البرز، امروز (چهارشنبه) با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در البرز و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان در پارک جنگلی جهان‌نما کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با شرکت‌کنندگان در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار خطر تحریف واقعیات دفاع مقدس را جدی دانستند لذا لازم است که به ابعاد مختلف آن نظر کرد و از جهات مختلف موردبررسی قرارداد.

وی در ادامه با اشاره به جنگ‌های رایج در این دوره، اظهار داشت: جنگ‌های شناختی، ادراکی، هیبریدی، روایت‌ها، حکایت‌ها و امثال‌ذلک از جنگ‌های رایج در این دوره است که اصلی‌ترین راهبرد این جنگ‌ها «تحریف» است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه دشمن با دروغ‌پردازی، دوگانه سازی، شایعه‌سازی و امثال‌ذلک اقدام به «تحریف» کرده است، عنوان کرد: دشمن با تمام عِده و عُده به میدان آمده و دست‌به‌دست هم این مسیر را طی می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه «تحریف» یک عنوان کلی است، یادآور شد: تحریف مصادیق و جلوه‌های فراوانی دارد و اهل باطل مستمراً برعلیه جلوه‌ی حق از این روش استفاده کردند و در قرآن و روایات به‌طور مفصل نیز به آن پرداخته‌شده است.

تبیین جریان و روش‌های «تحریف» توسط امام‌جمعه کرج

وی بابیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشمن به هنگام شکست به «تحریف» روی می‌آورد، خاطرنشان ساخت: تحریف جلوات مختلفی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه به بیان ابعاد مختلف «تحریف» پرداخت و گفت: «کتمان حقیقت و واقعیت» یکی از شیوه‌های تحریف است که دشمن با استفاده از بایکوت رسانه‌ای و سکوت خبری به این اقدام می‌پردازد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: جنایات و نسل‌کشی آل سعود در یمن و صهیونیست‌ها در سراسر جهان هم‌اکنون در یک بایکوت خبری قرار دارد.

وی «واژگونه جلوه دادن واقعیت با تکرار برعکس حادثه» را یکی دیگر از شیوه‌های تحریف برشمرد با اشاره به آیه ۲۰۷ سوره بقره، بیان دشت: شأن نزول آیه «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ ۗ» در فضیلت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در لیله المبیت است که مخالفین اهل‌بیت با عوض کردن جای جلاد و شهید این آیه را به ابن مجلم منتسب کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: در روزهای اخیر یک شرور باطلی که اعتراف به قتل دارد و اولیای دم نیز رضایت ندادند توسط دشمنان به‌عنوان یک قهرمان بین‌المللی یاد می‌شود و متأسفانه بعضی از افراد هم می‌پذیرند و دنبال می‌کنند که این نوعی از جنگ روایت‌هاست که اساس آن «تحریف» است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه «مخلوط شدن حق و باطل با استفاده از فضای غبارآلود فتنه» خط دیگری از تحریف است، گفت: در زمان صدر اسلام در جنگ صفین و نهروان این خط تحریف پررنگ شد.

وی در ادامه بابیان اینکه در این خط تحریف دشمن با استفاده از روایت‌های ناقص و یا نشر قسمتی از حقیقت و باطل درصدد ایجاد فضای غبارآلود است، عنوان کرد: در جریان انتخابات سال ۸۸ با ارائه مطالب ناقص، فضایی غبارآلود تشکیل شد و فتنه ۸۸ شکل گرفت.

رئیس ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز «دستاوردهای خودی را کوچک شمردن و بزرگ کردن مشکلات» را خط دیگری از خط تحریف دانست و گفت: «توجیه گری از روی ترس یا از روی شیفتگی و وابستگی» یکی دیگر از شیوه‌های تحریف است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: برخی نسبت به بعضی از مواضع و بعضی از مسائل مطالبی را مطرح می‌کنند که از روی ترس یا شیفتگی است که در برخی موارد دیده‌ایم که چگونه عناصر غرب‌زده جنایات آمریکا و اروپا را توجیه می‌کنند.

وی «تغییر در قطعات یک واقعیت تاریخی به شکل یک روایت ناقص و گزینشی» را یکی دیگر از شیوه‌های تحریف برشمرد با اشاره به جریانات سال ۶۷، تصریح کرد: اعدام‌ها و عملیات نظامی سال ۶۷ که مدت زیادی توسط دشمنان مورد مانور قرار گرفت از این نوع شیوه تحریف است که دشمن فقط قسمتی را که می‌خواهد مطرح می‌کند و نشر می‌دهد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز «تردید افکنی و ترویج روحیه‌ی ما نمی‌توانیم و نمی‌شود» و «دوقطبی سازی در جامعه» را از انواع دیگر خط تحریف دانست و گفت: یکی از دوقطبی‌های رایج در روزها و ماه‌های اخیر دوقطبی «سلامت و معنویت» یا دوقطبی «سلامت و معیشت» است.

آیت‌الله حسینی همدانی «فرافکنی و مقصر تراشی به‌جای پاسخگو بودن» را از روش‌های دیگر خط تحریف برشمرد و گفت: یک عده واداده و شیفته که ضعف مدیریتی و نخبگانی که انحراف فکری دارند و مرعوب شده‌اند و در مسئولیت‌های خود ضعیف عمل می‌کنند به‌جای پاسخگویی، مقصر تراشی می‌کنند و علت را گردن دیگری می‌اندازند.

تحریف شامل «تحریف مصادیق» و «تحریف مفاهیم» می‌شود

وی در بخش دیگری بابیان اینکه تحریف شامل «تحریف مصادیق» و «تحریف مفاهیم» می‌شود، گفت: تحریف مفاهیم مقدمه‌ای برای تحریف مصادیق است که تحریف مفاهیم سخت‌تر، سنگین‌تر، عمیق‌تر و اثرگذارتر است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه به بیان چند نمونه تحریف مفاهیم پرداخت و گفت: تحریف مفهوم «تنش‌زدایی در مقابل گفتگو و تعامل»، «صبر راهبردی به بی‌عملی و تعلل در پاسخ به دشمن»، «توسعه سیاسی به قداست زدایی از مفاهیم انقلابی و سیاسی»، «آزادی به ولنگاری و رهاشدگی فرهنگی و سیاسی»، «انقلابی گری به اقدامات تند و احساساتی و بی‌عقلی»، «روحیه جهادی و مدیرت جهادی به بی‌برنامگی و بی‌نظمی در کار» و «عدالت‌خواهی به معنای هنجارشکنی و پرخاشگری و مرز شکنی» نمونه‌ای از تحریف مفاهیم است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تحریف دفاع مقدس را از گروه «تحریف مصادیق» دانست و گفت: علت شروع، مدت جنگ و برخی از مقاطع دفاع مقدس ازجمله مواردی است که دشمن اقدام به تحریف آن کرده است.

اهمیت باغ موزه دفاع مقدس

وی در ادامه بابیان اینکه دشمن تیغ تحریف خود را به این دُر گران‌قدر رسانده و ما باید از آن حفاظت و سیانت کنیم، گفت: در رابطه با این گنجینه‌ی رزین به تعبیر رهبر معظم انقلاب که در اختیار ماست مسئولیم و باید به آن بپردازیم.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه جنس «تحریف» فرهنگی و در اصل نوعی کار فرهنگی است، گفت: مقابله با جریان تحریف نیز باید فرهنگی باشد لذا یکی از کارهای مانا که دفاع مقدس را حفظ می‌کند و فواید متعدد فرهنگی دارد، باغ‌موزه‌های دفاع مقدس است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه حفظ دوران مشعشع و نورانی دفاع مقدس از وظایف باغ‌موزه دفاع مقدس است، گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس باید از انحراف تاریخ دفاع مقدس جلوگیری کند لذا طراحی و برنامه‌ریزی برای این مجموعه سود است چراکه نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است.

وی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را مجموعه‌ای در جهت مقابله با تحریف و انحراف در دفاع مقدس برشمرد و گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس مرکزی در جهت نشر معارف جنگ و جلوگیری از انحراف و تحریف است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری همکاری دستگاه‌های استان در جهت تکمیل فاز اول باغ‌موزه دفاع مقدس البرز را قابل‌تقدیر دانست و گفت: ان‌شاءالله تا در صور دمیده می‌شود این مکان، مرکز هدایت و نشر معارف اهل‌بیت و ارزش‌های دفاع مقدس باشد که ارزش‌های دفاع مقدس در حقیقت تحقق‌یافته و مصداقی شدن ارزش‌ها و دستورات اهل‌بیت و مکارم قرآن و پیامبر است.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه بابیان اینکه باغ‌موزه دفاع مقدس استان البرز در مسیر تردد ۱۴ استان کشور است، گفت: ان‌شاءالله این مرکز، نشر معارف صحیح و حقیقی دفاع را در این منطقه وسیع کند.

گفتنی است فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس استان البرز روز چهارشنبه هم‌زمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس هم‌زمان با باغ‌موزه‌های ۷ استان دیگر توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.