×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایران از مواضعش عقب‌نشینی نمی‌کند / لشکر ده عملیاتی سیدالشهدا برای نابودی و محو اسرائیل کافی است
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دهم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به شانزدهم دی‌ماه مصادف با سوم جمادی‌الثانی سال گشت شهادت دردانه عالم وجود، ام‌ابیها، مادر ائمه، صدیقه طاهره، زهرای مرضیه است، بیان داشت: در کتاب مائه منقبه ابن شاذان از قول رسول خدا حدیثی در فضیلت حضرت زهرا نقل‌شده است که فرمود: «لَوْ کَانَ الْحُسْنُ شَخْصاً لَکَانَتْ فَاطِمَهَ بَلْ هِیَ أَعْظَمُ إِنَّ فَاطِمَهَ ابْنَتِی خَیْرُ أَهْلِ الْأَرْضِ عُنْصُراً وَ شَرَفاً وَ کَرَماً». اگر حُسن و نیکی و زیبایی‌های عالم هستی، به‌صورت شخصی درآید آن شخص، قطعاً فاطمه است. بلکه او اعظم از حُسن است، به‌راستی دخترم فاطمه بهترینِ اهل زمین در اصالت، کرامت و شرافت است.

تنها راه نجات بشر مکتب فاطمی است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هدف از ارسال انبیاء الهی، هدایت بشر به سمت سعادت و کمال بوده است و لذا طبق برنامه‌ای که خدای تعالی در اختیار آنان قرار داده موظف هستند جامعه را مدیریت کنند، اظهار داشت: پس انبیاء، مدیران الهی‌ای هستند که با برنامه کار می‌کنند که امام صادق علیه‌السلام فرمودند: مَا تَکَامَلَتِ النُّبُوَّهُ لِنَبِیٍّ حَتّی أَقَرَّ بِفَضْلِ فَاطِمَهَ وَ مَعْرِفَتِهَا وَ مَحَبَّتِهَا. نبوت هیچ پیامبری به کمال نرسید و تائید نشد مگر زمانی که آن پیامبر به فضل حضرت زهرا سلام‌الله علیها اقرار کرد و اهل معرفت و محبت حضرت شد.

امام‌جمعه کرج در ادامه با تأکید بر اینکه یعنی مغز افزار حرکت و هدایت جامعه توسط انبیاء از اول خلقت تا امروز به‌خصوص بعد از حضرت نوح که جامعه آرام‌آرام شکل گرفت و سازوکار تمدنی به خودش گرفت، مکتب فاطمی بود، گفت: تلاش انبیاء رساندن مردم و جوامع به مقصد است و مکتب فاطمی این کار را می‌کند؛ یعنی تنها راه نجات بشر یک مکتب است. چراکه حضرت فاطمه سلام‌الله علیها یک شخص نیست، بلکه یک نظام تربیتی کامل و یک جریان است، یک تفکر و منظومه فکری است که به آن مکتب می‌گوییم.

مکتب فاطمی در اختیار آخرین سفیر الهی برای مدیریت عالم است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این مکتب در حال نشر و گسترده شدن در عالم است و مردم جهان در حال شناخت این مکتب هستند تا به زمان ظهور برسیم که در آن زمان هم، نقشه راه به سمت سعادت و رسیدن به هدف خلقت، همین است، اذعان داشت: خود حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه فرمودند: روایت در کتاب الغیبه مرحوم شیخ طوسی است که؛ اِنَّ لی فی ابنه رسولِ الله اُسوهٌ حَسَنَهٌ؛ یعنی صدیقه طاهره برای من هم اسوه و الگوی حسنه است. لذا یعنی این مکتب فاطمی در اختیار آخرین سفیر الهی برای مدیریت عالم است. همان فاطمه‌ای که باطن و حقیقت شب قدر است. شبی که سرنوشت انسان‌ها در آن شب تعیین می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همه ما ریزه‌خوار خوان فاطمی هستیم و هر چه داریم از این بانو و این مکتب است، گفت: متأسفانه ما در شناخت و عمل کردن بهتر و شناساندن بهترِ هم خودِ حضرت و هم مکتب او کوتاهی داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: در عالم خیلی‌ها ادعا دارند که می‌توانند زندگی بشر را از همه جهت تأمین کنند؛ اما دو مطلب را باید توجه کرد که معمولاً همه آن‌ها که ادعا دارند در این دو کمبود دارند. یک: جامعیت داشتن مکتب است؛ یعنی باید بتواند انسان‌سازی، خانواده سازی، جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی کند؛ و البته توجه به رابطه‌ای که بخش‌های مختلف باید داشته باشند دارید. مثلاً انسان با نصاب و سالم در نهاد خانواده تراز که از جهات مختلف سالم است ساخته می‌شود و همین‌طور سایر بخش‌ها که فرصت تبیین ندارم و حضرت به بعضی ابعاد انسان‌سازی در خطبه مشهورشان پرداخته‌اند.

آیت‌الله حسینی در ادامه «تضمینی بودن و اطمینان‌بخش بودن آن مکتب» از دومین علل برشمرد و گفت: مکاتب بشری فراوانی ادعای رساندن بشر به مقصد را داشتند که بزرگشان مکتب کمونیست شوروی بود که عاقبتش برای همه روشن است و اتفاقاً ۱۳ دی سال گشت نامه حضرت امام به گورباچف است که قصه پر عبرتی است؛ و بعد از او امروز لیبرال دموکراسی غرب است که کارش تمام‌شده و همه اهل اندیشه و خرد به از بین رفتنش اذعان دارند.

ریشه مکتب فاطمی به خداوند متعال می‌رسد

وی در ادامه افزود: باید انسان به این باور برسد که چون یک‌بار بیشتر در این دنیا زندگی نمی‌کند با همین مکتب فاطمی به سعادت می‌رسد. چون ریشه مکتب فاطمی به خداوند متعال می‌رسد و بهشت و جهنم او، پس معتبر است. او خالق است و بهترین‌ها را برای مخلوقاتش می‌خواهد. خدای تعالی می‌گوید در مسیری که فاطمه سلام‌الله علیها ترسیم می‌کند حرکت کنید و منحرف از این گوهر ناب نشوید که تضمین آن در بیان رسول خداست و دیگر بیشتر توضیح نمی‌دهم که فرمود: إنَّ اَللَهَ یَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَهَ وَ یَرْضَى لِرِضَاهَا. به‌درستی که خداوند غضب می‌کند برای غضب فاطمه و راضی می‌شود برای رضایت فاطمه سلام‌الله علیها. ما در این مکتب همه‌چیز یاد می‌گیریم.

نماد «جهاد تبیین» زهرای اطهر است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه اخیراً حضرت آقا تأکیدی روی جهاد تبیین داشتند، گفت: البته از سال‌های قبل فرموده بودند اما تأکید کردند. نماد جهاد تبیین زهرای اطهر است. رهبر معظم انقلاب در ضمن چند بیان فرمودند: «جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان قتال نیست؛ جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی و جهاد مالی است. جهاد آن بزرگوار در میدان‌های مختلف، یک جهاد نمونه است».

خطبه فدکیه؛ اوج تبین زهرای اطهر

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه شما می‌توانید اوج این تبیین را در خطبه معروف فدکیه حضرت ببینید، خاطرنشان ساخت: حضرت در این خطبه اول حمد و ثنای خدا می‌کنند و بعد به وضعیت اجتماعی جامعه می‌پردازند و مقایسه‌ای جامع از وضعیت مسلمین قبل از بعثت پیامبر و بعدازآن را ارائه می‌دهند؛ و به همه می‌فهمانند که تنها راه ثمربخشی دین و تنها راه رسیدن به وحدت، پذیرش ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام و عمل به دستورات آنان است. در بصیرت بخشی دقیقی که انجام می‌دهند، ریشه انحراف را کنار گذاشتن معصوم از حکمرانی بیان می‌کنند. اسلام را به مجموعه‌ای تشبیه می‌کنند که دارای اعضا و ارکان متعددی است که باهم فعال هستند و وقتی ثمربخشی دارند که همه مجموعه‌ها طبق یک نظام مدون فرماندهی شوند و بین تمام قوا تعادل و توازن برقرار باشد که آن نظام فرماندهی امامت و ولایت است.

حجاب، مانعی در برابر حضور اجتماعی و سیاسی زنان نیست

وی با تأکید بر اینکه بعد از ارتحال رسول خدا جلوه‌ای که از زهرای اطهر دیده شد خیلی درس‌آموز است، عنوان کرد: حضرت آقا دربیانی فرمودند: فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله علیها در نقش یک رهبر واقعی است؛ همان‌طور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمه‌ی زهرا مرد بود، پیغمبر می‌شد؛ یعنی یک رهبر به‌تمام‌معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر است. حضرت در جامعه حاضر شد، حضور اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا در جامعه با رعایت همه شئونات حجاب و عفاف و در حد اعلا، تبیین‌کننده این معناست که نه‌تنها حجاب داشتن و عفیف بودن مانعی در برابر حضور اجتماعی و سیاسی زنان نیست بلکه با رعایت آن حضورشان در جامعه اثرگذارتر خواهد بود.

حضرت زهرا از هر فرصتی برای روشنگری استفاده می‌کرد

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه یکی از روش‌هایی که می‌توان از حضرت آموخت این است که از هر فرصتی برای روشنگری استفاده می‌کرد، یادآور شد: نامه‏ای افشاگرانه برای ثبت در تاریخ چنین مرقوم داشت: «گروهی که عهد و پیمان خود را باخدا و پیامبرش در مورد امامت و پیشوایی امیر مؤمنان شکستند و حق او را نادیده گرفتند و جامعه و نسل‏های آینده را از برکت وجود او محروم ساختند و بدین‏وسیله ستم و سرکوب و اختناق و استبداد را پی ریختند، چنین کسانی حق ندارند پس از مرگ من بر پیکرم نماز بگذارند؛ چراکه آن‏ها نسبت به ما ستم روا داشتند و ارث مرا به یغما بردند و سند مالکیت مرا که پدرم برایم نوشته بود، از دستم ربودند و آن را به آتش کشیدند و گواهان مرا دروغ‌گو شمردند، درحالی‌که گواهان من، جبرئیل، میکائیل، امیر مؤمنان و ام ایمن بودند…» و تبیین کردند که «ریشه مخالفت بازی با دین خدا بوده است…» و درنهایت با ناشناخته ماندن قبر مطهرش، پرچم اعتراض و مقاومت را تا ظهور حضرت حجت برافراشته و باشکوه نگه داشتند.

راز مانایی شهید سلیمانی اخلاص او بود

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه این مکتب بود که امام تربیت کرد که انقلاب اسلامی ولیده اوست، تصریح کرد: در این انقلاب با تأسی به مکتب فاطمی چه اتفاقات بزرگی افتاد و چه انسان‌های والایی تربیت شدند که یک نمونه آن قاسم سلیمانی است با ویژگی‌های منحصربه‌فرد که مهم‌ترین آن و راز مانایی آن اخلاص او بود؛ که خوب است در این مورد لااقل از او در کارهایمان الگو بگیریم و کار بدون اخلاص انجام ندهیم.

شهید سلیمانی تبلور مکتب امامین انقلاب و مکتب فاطمی و علوی و حسینی است

وی در ادامه گفت: در این روزها راجع به شهید قاسم سلیمانی و مکتب او که با این تعریفی که بنده کردم مکتب او مطلب جدیدی نیست، تبلور مکتب امامین انقلاب و مکتب فاطمی و علوی و حسینی است، زیاد شنیده‌اید بنده دیگر تصدیع نمی‌دهم فقط قسمتی از بیان حضرت آقا راجع به ایشان را می‌خوانم. «اولاً شهید سلیمانی هم شجاع بود هم باتدبیر، بعضی‌ها شجاعت دارند ولی عقل و تدبیر ندارند و برخی تدبیر دارند ولی جگر عمل ندارند. این ابزار شجاعت و تدبیر را برای خدا خرج می‌کرد. از همه این‌ها بالاتر اخلاص او بود. اخلاص خیلی مهم است. ماها باید در خودمان اخلاص را تمرین کنیم. او هم یک فرمانده جنگ‌آور مسلط در عرصه نظامی بود و هم به‌شدت مراقب حدود شرعی بود. شهید سلیمانی به دهان خطر می‌رفت ولی مراقب جان سربازان و همکارانش بود. دشمن سعی می‌کرد این مجاهد عظیم الشان را تروریستی معرفی کند؛ آمریکایی‌های دروغ‌گو و هجوگو که واقعاً ارزشی برای حرف‌های آن‌ها نمی‌شود قائل شد، این‌ها سعی می‌کردند این‌چنین رفتار کنند اما ملت ایران به دهان آن‌ها زد».

ایران از مواضعش عقب‌نشینی نمی‌کند / لشکر ده عملیاتی سیدالشهدا برای نابودی و محو اسرائیل کافی است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به موضوعات سیاست خارجی، بیان داشت: این روزها دائماً اخباری منتشر می‌شود که مثلاً رئیس موساد یک نامه‌ای به آمریکا داده و از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خواسته که اگر مطالبات رژیم صهیونیستی در متن مذاکرات هسته‌ای لحاظ نشود ما به مراکز حساس جمهوری اسلامی حمله می‌کنیم. از طرف دیگر اروپا و بخصوص فرانسه هم جوری عمل می‌کنند که توافقی به نفع ایران صورت نگیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: یک جیک‌جیکی هم، جیک مشاور امنیت ملی آمریکا کرده و سناریوهایی را تعریف کرده و لطف کردند مهلت هم داده‌اند و ضرب‌الاجل مشخص کرده‌اند. عوامل داخلی‌شان هم در داخل کشور بازار سرمایه را خراب می‌کنند تا مردم ازنظر ذهنی تحت‌فشار قرار گیرند؛ و مسئولین در مذاکرات مسیر دیگری طی کنند. باید عرض کنیم هم به آمریکا و هم به اروپا تا زمانتان تمام نشده خود را نجات بدهید چون امروز این ایران است که گزینه‌ها را تعیین می‌کند و از مواضعش عقب‌نشینی نمی‌کند اگر درست انتخاب نکنید بااراده مستحکم یک ملت مواجه خواهید شد و مزه شکست دیگری را خواهید چشید. مکرر عرض کردیم این‌هایی که ایران را از جنگ می‌ترسانند، احتیاجی به لشکرکشی و امثال‌ذلک نیست، کافی است کار را بسپارند به دست مردم باوفا و شهیدپرور و ولایت مدار استان البرز، استان هم نمی‌خواهد همین مردم شهر کرج، اصلاً شهر کرج هم نمی‌خواهد، لشکر ده عملیاتی سیدالشهدا برای محو اسرائیل از روی زمین کافی است.

توجه ویژه به کشاورزی استان ضروری است

وی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به چهاردهم دی روز کشاورزی، عنوان کرد: با توجه به اینکه این استان قبل از اینکه صنعتی باشد کشاورزی است، سال‌های قبل آب فراوان و خاک حاصل خیز داشت. البته امروز باید همه تلاش کنیم تا مشکلات این‌چنینی را حل کنیم باوجود این‌همه جوان تحصیل‌کرده نباید کارها روی زمین بماند خیلی راحت می‌شود مسئولین محترم فضائی را فراهم کنند تا مناطقی که امکان آن هست مثلاً زمین وقفی باشد و تعدادی از جوانان آماده کار کشاورزی با مدیریت صحیح و علمی مشغول شوند. یا در بخش صنایع تبدیلی که به‌راحتی می‌توان در استان کارهای اساسی انجام داد و عزیزان را به کار گرفت و در پیشرفت استان هم مؤثر بود.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در خاتمه تصریح کرد: بعضی از دوستان هم پیام دادند که چرا شما همیشه انتقاد می‌کنید، خوب است که گاهی اوقات هم خوبی‌ها را بگویید؛ البته ما این را قبول نداریم چون من هم خوبی‌ها را می‌گویم و هم درجاهایی که لازم باشد تشکر می‌کنم و در جلسات و تربیون هم گفتیم، پس این بی‌انصافی است که این‌طور می‌گویند بااین‌حال، این فضا را فراهم می‌کنیم؛ هر دستگاهی، هر کار خیری که انجام داد و به نتیجه رسیده بود؛ (نه اینکه مثلاً یک پروژه را پنج بار افتتاح می‌کنند)؛ کامل شده بود و به بهره‌برداری رسیده بود و مردم از آن استفاده می‌کنند که مربوط به دستگاه خاصی است به من اطلاع دهند تا من اینجا به اطلاع مردم برسانم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.