×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی اذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در کرج ضمن عرض تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما بی‌شک یکی از بی‌نظیرترین رخدادهای نه‌تنها دوران معاصر بلکه تاریخ بشریت است؛ انقلابی که منشأ آثاری بس شگرف در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی در داخل و خارج ایران شد.

وی عنوان کرد: قطع به‌ یقین این شجره طیبه انقلاب، با بهره‌گیری از چهره زلال معارف و اعتقادات دینی مردم عزیز ما و با تکیه بر رهبری مثال‌زدنی و داهیانه امامین انقلاب توانست رژیم فاسد ستم‌شاهی را برای همیشه در هم بپیچد. این انقلاب که بر اساس آرمان‌های بلند انسانی و اسلامی، آگاه و با انگیزه الهی و وحدت کلمه به پیروزی رسید تاکنون توطئه‌ها، خباثت‌ها و تهدیدهای بسیاری را به خود دیده است.

به گفته فرمانده سپاه استان البرز، علیرغم تمامی دسیسه‌ها، فتنه‌ها و مانع‌تراشی‌های دشمنان برای این کشور و نظام، انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه امامین انقلاب از طوفان‌های سهمگینی که به آن وارد شد، عبور کرد و به سرمنزل مقصود رسید. همه شما می‌دانید که بقا و تداوم هر انقلاب بسیار مهم‌تر و دشوارتر از حدوث آن است؛ حفظ پیروزی نیز از کسب آن به‌مراتب سخت‌تر و مهم‌تر است.

سردار حیدرنیا گفت: بیشتر انقلاب‌هایی که در طول تاریخ به وقوع پیوستند، یا در ابتدا و یا در طول مسیر دچار انحراف شدند اما این انقلاب عزیز ما با گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر پربرکتش در حالی در چله دوم خود قرار دارد که نه‌تنها از آرمان‌های اولیه خود منحرف نشده بلکه با رهبری داهیانه امام خامنه‌ای محکم‌تر و استوارتر و با سرعت و شتاب روزافزون به سمت آرمان‌ها و اهداف اولیه خود گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب با پیروی از رهبری داهیانه امامین خود به صد درصد مبانی و ارزش‌های اسلامی پای بند بوده است، افزود: دشمن از اینکه انقلاب اسلامی ایران روزبه‌روز بزرگ‌تر و قوی‌تر شده و بر عزتش افزوده می‌شود و به سمت آرمان‌ها و اهداف بلندش حرکت می‌کند، احساس خطر کرده است که در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمان جهاد تبیین را به‌منظور تبیین دستاوردهای انقلاب صادر کردند.
فرمانده سپاه استان البرز اذعان داشت: همه توان دشمن بر کوچک شمردن دستاوردهای بزرگ این انقلاب و نظام معطوف شده است که در چنین شرایطی، همه ما باید این دستاوردها را به گوش همگان برسانیم. انقلاب اسلامی تاکنون با فتنه‌ها، تهدیدات و توطئه‌هایی دست‌وپنجه نرم کرده که اگر یکی از آن‌ها برای هر کشور و نظامی به وقوع می‌پیوست، طومار آن را به هم می‌پیچید.

***مشارکت سیاسی و مردم‌سالاری دینی، همه و همه برگرفته از نظام ولایت‌فقیه است

سردار حیدرنیا با اشاره به توطئه‌های گروهک‌های منافق در اوایل انقلاب خاطرنشان کرد: منافقین کوردل و بزدل بیش از ۱۷ هزار نفر را در کشور ما با شقی‌ترین وجه به شهادت رساندند. هنوز زمان زیادی نگذشته بود که جنگ تحمیلی علیه یک نظام نوپا شکل گرفت؛ همه دنیا و تمام جبهه استکبار در یک طرف قرار گرفتند و ایران عزیز ما در یک طرف. در واقع همه جبهه کفر در مقابل همه جبهه اسلام قرار گرفت.
وی با بیان اینکه هشت سال مقاومت جانانه و قهرمانانه توسط جوانان این مرزوبوم در مقابل جبهه استکبار رقم خورد اما حتی یک وجب از خاک سرزمین ایران اسلامی نیز به دست دشمنان نیفتاد، مطرح کرد: فتنه‌های گوناگونی که در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در مقابل کشور ما صورت گرفت، فتنه‌های کوچکی نبود.
فرمانده سپاه استان البرز افزود: فتنه‌های رخ داده در سال‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۸ کافی بود تا هر کشور و نظامی را ساقط کند اما زمانی که امام امت فرمان دادند، همه مردم وارد میدان شدند و طومار فتنه گران را در هم پیچیدند. انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی برای همگان داشته که یکی از آن‌ها، سرنگونی رژیم ستم‌شاهی و منحوس طاغوت برای همیشه بود.
سردار حیدرنیا بیان داشت: استقرار نظام اسلامی بر پایه نظریه ضامن استقلال کشور، حافظ موجودیت و یکپارچگی، نماد ساده زیستی و عبد صالح خدا بر روی زمین، مشارکت سیاسی و مردم‌سالاری دینی، همه و همه برگرفته از نظام ولایت‌فقیه است. نظام ستم‌شاهی سرنگون شد و نظام اسلامی بر پایه اسلام و ولایت‌فقیه استقرار یافت.

وی افزود: تقویت روحیه خودباوری و عزت‌نفس در بین مردم، امروز ایران را به کشوری تبدیل کرده که معدل پیشرفت ما در حوزه تکنولوژی ۱۱ برابر متوسط میانگین جهانی است. ایران هشتمین کشور در تولید انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و پنجمین کشور در تولید فناوری‌های شبیه‌سازی موجودات زنده است و حائز مقام اول در حوزه فناوری‌های نانو در دنیاست.
فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه ایران از جمله پنج کشور برتر دنیاست که جوانان و استعدادهای برتر ما در المپیادهای علمی دنیا افتخارآفرین هستند، اظهار داشت: یکی از کشور قدرتمند دنیا در حوزه موشکی هستیم؛ اقتدار و بازدارندگی ما در حوزه موشکی و دفاعی به حدی است که وقتی آمریکای جنایتکار سید شهدای مقاومت ما را به شهادت رساند، سیلی‌های محکمی از جانب نیروی هوافضای سپاه خورد.
سردار حیدرنیا اضافه کرد: پس از جنگ جهانی دوم هیچ کشور و حتی ابرقدرتی جرئت نکرده بود حتی یک گلوله به سمت آمریکا شلیک کند اما مشاهده کردید که چگونه موشک‌های غران و قدرتمند هوافضای سپاه بر سر آمریکایی‌ها فرود آمدند و عین الاسد را با خاک یکسان کردند؛ این نشان عزت و قدرت ماست و همه به برکت وجود این انقلاب صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه تهدیدات بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، امنیت حاکم بر این کشور، امنیت پایداری است که نعمت بزرگی برای ما محسوب می‌شود. این امنیت پایدار و مثال‌زدنی به برکت مجاهدت‌ها، تلاش‌ها و جهادهای مخلصانه نیروهای مسلح، جان‌برکفان نیروهای انتظامی و امنیتی و نیروهای توانمند بسیج رقم خورده است.
فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه کشورهای اطراف ما حتی کشورهای داعیه‌دار قدرت جهانی، یک‌صدم تهدیدات ایران را نیز ندارند اما هر روز در آن‌ها اقدامات مخل امنیت به وقوع می‌پیوندد. حمایت از اقشار مستضعف و کم برخوردار، کمک‌های مؤمنانه، مواسات و همدلی و کمک به همنوع در نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل به یک اقدام مقدس و فرهنگ و ارزش در جامعه شده است.

***حضور پرقدرت و باصلابت در جبهه مقاومت به برکت این انقلاب است

سردار حیدرنیا افزود: دستگیری از نیازمندان، رفع حاجات مردم، کمک به دردمندان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، تعمیر و مرمت منازل محروم و کم برخوردار و حمایت از اقشار مستضعف امروز تبدیل به یک ارزش و فرهنگ متعالی در نظام ما شده است درحالی‌که در نظام طاغوت بسیاری از مردم، در فقر مطلق به سر می‌بردند و حتی کسی حال آن‌ها را هم نمی‌پرسید.
به گفته وی، زمانی که ویروس منحوس کرونا فراگیر شد، همه این امت در لبیک به فرمان ولی خدا وارد میدان شدند و مشاهده کردید که چه رستاخیزی در کشور و استان البرز به پا شد. رزمایش‌های مواسات و همدلی، با کمک همه دستگاه‌ها، نهادها و خیرین و هدایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد و اتفاقات مبارکی در این استان رقم خورد.
سردار حیدرنیا گفت: انقلاب اسلامی ایران نه‌تنها برای کشورهای مسلمان بلکه برای همه کشورها و مردم آزادی‌خواه تبدیل به یک الگو شده است. امروز می‌بینید که این جوانان عزیز و قهرمانی که در کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی در مقابل استکبارگران، زورگویان، مستکبران و کسانی که استعمار و استثمار کرده‌اند، می‌ایستند و سیلی‌های پیاپی و محکمی را به گوش دشمنان می‌زنند.
فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه روزی بود که کشورهای دیگر همه نفت ما را به یغما می‌بردند، به قطع دست بیگانگان از منابع حیاتی کشور اشاره و مطرح کرد: حضور پرقدرت و باصلابت در جبهه مقاومت به برکت این انقلاب است. زمانی که شجره خبیثه ملعونه داعش در دنیا شکل گرفت، جوانان این مرزوبوم با بهره‌گیری از الگوی انقلاب وحشی‌ترین موجودات را برای همیشه از روی زمین محو کردند.
وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال سیاه نمایی و جنگ ادراکی است و فکر، اندیشه و ادراک جوانان ما را هدف قرار داده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما دستاوردهای بزرگی به دنبال داشت، البته مشکلاتی نیز مشاهده می‌شود که تحریم‌های ظالمانه آمریکای جنایتکار و بسیاری از کشورهای مستکبر به ایران وارد کرد. بعضاً برخی نامدیریتی‌ها و مدیریت‌های ضعیف نیز موجب بروز مشکلاتی می‌شود.
سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه با بازگشت به فرهنگ و تفکر بسیجی و آرمان‌های اولیه انقلاب، همه این مشکلات قابل حل است، تشکیل بسیج مستضعفین را دستاورد بزرگ این انقلاب دانست و افزود: هر جا که مشکلی نه‌تنها برای این نظام و انقلاب بلکه برای همه امت مسلمین به وجود می‌آید، نیروهای بسیجی خالصانه و مخلصانه وارد عرصه می‌شوند و مشکلات را برطرف می‌کنند.

فرمانده سپاه استان البرز، بسیج را بازوی انقلاب دانست و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهاد تبیین را بر همگان تکلیف کرده‌اند و همه ما وظیفه داریم دستاوردهای بزرگ این انقلاب را به خوبی تبیین کنیم زیرا در غیر این صورت، جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند. امید است هرچه زودتر چشم ما به جمال مبارک و نورانی صاحب اصلی این انقلاب، حضرت مهدی موعود (عج) منور و روشن شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});