×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
البرز رتبه اول صنعتی کشور را در صدور پروانه کسب کرد
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، رامین ربیعی در بازدید از دفتر بسیج رسانه استان البرز و نشست با رییس این سازمان افزود: از ابتدای اسفند ماه و با شروع بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا، استان ما با کمبود شدید مواد ضدعفونی و پیشگیرانه روبرو شد به طوریکه در ابتدا فقط ۲ واحد تولید ژل و مواد ضدعفونی با ظرفیت روزانه پنج هزار ژل و یک واحد تولید ماسک با ظرفیت روزانه ۱۰۰ هزار مشغول فعالیت بود.
وی اظهار داشت: پس از شیوع این بیماری و نیاز شدید به لوازم و مواد پیشگیرانه با واحدهای تولیدی مواد آرایشی بهداشتی مذاکرات فشرده ای داشتیم مبنی بر تغییر خط تولید که نیازمند صدور پروانه های جدید فعالیت بود.
وی گفت: با توجه به نیاز شدیدی که داشتیم صدور پروانه فعالیت را از یک ماه به یک روز رساندیم که به همین لحاظ موفق به کسب رتبه اول کشور شدیم.
ربیعی افزود: در همان ماه های اول شیوع بیماری کووید ۱۹ یک واحد تولید ماسک به ۱۵ واحد و ۲ کارخانه تولید ژل و مواد ضدعفونی به ۳۵ واحد رسید به طوریکه روزانه بالغ بر ۵ میلیون ماسک و مقادیر قابل توجهی مواد ضدعفونی تولید می شد و حتی توانستیم مقداری از این تولیدات را به استان های دیگر بفرستیم.
وی به دیگر موفقیت های بخش صنعت و معدن استان اشاره کرد و اظهار داشت: کسب رتبه دوم جواز تاسیس، کسب رتبه دوم در ثبت ورود و خروج کالا، کسب رتبه سوم در مجوز پخش کالا، کسب رتبه سوم در تعداد رسید جامع انبارها، رتبه اول در کشف قاچاق کالا از دیگر این موفقیت ها می باشد.
ربیعی گفت: البرز رتبه اول اعلام موجودی کالا در کشور را به خود اختصاص داد که در این بخش تمام انبارها را در سامانه نظارت به روز کردیم علاوه بر اینکه در جذب سرمایه خارجی که پیش از آن رتبه ای نداشتیم توانستیم رتبه سوم و در مقطعی رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهیم.
وی در ادامه به مشکلات بخش صنعت و راهکارهای رفع آن اشاره کرد و افزود: برای برون رفت از تحریم ها و جهش تولید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به وزیر صنعت و معدن نامه ای با پنج محور پیشنهاد فرستادم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بیان داشت: اگر این پنج محور در کشور به درستی پیاده شود دیگر هیچ کشوری زورش به ما نمی رسد و حرف اول را از لحاظ استقلال خواهیم زد.
وی محور اول را در حوزه فراوری نفت و تولید فراورده های نفتی و پتروشیمی توسط بخش خصوصی و جایگزینی نفت خام دانست و گفت: باید به جای اینکه نفت خام را با قیمتی پایین به کشورهای خارجی بفروشیم و فراورده های نفتی و پتروشیمی را با قیمتی گزاف از آن ها بخریم بایستی بخش خصوصی را وارد این موضوع کنیم.
وی افزود: نقت نباید به طور کامل دست دولت باشد و بخش خصوصی با نظارت دولت این نفت را فراوری کند و به بنزین، گازوییل و پروپلین تبدیل کند که در کشور و خارج از کشور نیاز زیادی به آن دارند.
ربیعی تولید بدون کارخانه را دومین محور پیشنهادی خود به وزیر دانست و اظهار داشت: هم اکنون خیلی از کارخانه ها دارای ظرفیت خالی تولید هستند که می توانیم به این کارخانه ها برای تولید بدون کارخانه پروانه بهره برداری بدهیم به طوریکه تولیدات دیگری و با نام دیگری را در کارخانه خود انجام دهند تا تمام ظرفیت کارخانه پر شود.
وی سومین محور پیشنهادی خود را در حوزه محیط زیست دانست و افزود: محیط زیست را به لحاظ یکسری از قوانین دست و پاگیر محیط ایست می گویند که منجر به مشکلات زیادی برای برخی از کارخانجات و تولیدات شده است.
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان البرز بیان داشت: محیط زیست به جای اینکه به خروجی کارخانجات از لحاظ آلایندگی توجه داشته باشد رده های تولید را کنترل می کند در حالیکه نباید به تولید کاری داشته باشند.
وی گفت:‌به طوریکه اگر خروجی آن کارخانه آلایندگی نداشته باشد و پاک باشد حتی آن کارخانه می تواند درون شهر مشغول فعالیت باشد.
وی محور چهارم پیشنهادی خود را در خصوص فعالیت شرکت های دانش بنیان و جوانانی دانست که در حوزه های تک فعال هستند که طبق قانون این واحدها می توانند در شهر و اراضی غیر شهرک صنعتی مستقر شوند.
ربیعی افزود: در این بخش به شهرداری و جهاد کشاورزی پیشنهاد داده ایم که برای استقرار واحدهای دانش بنیان و های تک، تغییر کاربری ها و ساختمان ها را یا رایگان حساب کرده و یا با قیمت بسیار پایینی در اختیار این جوانان قرار دهند.
وی با بیان اینکه بایستی از دانش و جوانان و همچنین تحقیقات حمایت کرد، تصریح کرد: دانش بنیان ها از لحاظ مالی بسیار ضعیف هستند.
وی آخرین محور پیشنهادی در جهش تولید و دور زدن تحریم ها را توجیه و اجبار صنایع پایه ای مبنی بر فروش محصولاتشان با قیمت تولید داخل به صنعتگران دانست و گفت: صنایعی همچون پتروشیمی و فولاد با استفاده از انرژی کشور محصولاتشان را با کمترین قیمت تولید می کنند ولی محصول خود را با قیمت جهانی به دست صنعتگر داخلی می رسانند در حالیکه باید با قیمت تمام شده ایرانی آن را در داخل به فروش برسانند.
ربیعی اضافه کرد: ولی بایستی محصولات خود را به خریداران خارجی با قیمت خارجی به فروش برسانند که در این صورت نه تنها منجر به تولید ثانویه با قیمت پایین تر در کشور می شود بلکه منجر به ایجاد اشتغال،‌ صادرات و ارزآوری هم می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.