×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، حسین فاضلی هریکندی صبح امروز پنج شنبه درآیین افتتاح دفتر شورای حل اختلاف رسانه استان البرز که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرزبرگزار شد، اظهار کرد: ویژگی که خبرو رسانه در جهاد تبیین دارد، بیان مشکلات مردم است.

وی افزود: مجموعه قوه قضاییه معتقد است که اصحاب رسانه چشم بینا و گوش شنوا و زبان گویای مردم و جامعه هستند، از اینرو این شورا با هدف تکریم اهالی رسانه استان استفاده از ظرفیت آنها برای انجام مذاکرات اصلاحی و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مربوط به رسانه تشکیل شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف با همکاری معاونت توسعه حل اختلاف و مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است، افزود: این شعبه در راستای اجرای راهبردهای ۱۵ گانه تبیین شده توسط رئیس قوه قضائیه در ابتدای سال جاری ایجاد شده است و استفاده از ظرفیت های مردمی برای صلح و سازش یکی از موارد مورد تاکید در دوره تحول و تعالی است

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه رسانه ها ناگزیر ازبیان مشکلات و مطالبی که عنوان می کنند سبقه قضائی می تواند داشته باشد، افزود: سعی شده است تکریم اهالی رسانه حفظ شود و در ابتدا از ارجاع موضوعات منتشر شده به شعب قضائی چه دادسرا ها و دادگاه ها اجتناب شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شورای حل اختلاف ویژه رسانه یک شورای تخصصی برای موضاعاتی است که ازاهالی رسانه شکایت می شود و یا خود شکایتی دارند و ابتدای امر در این شورای حل اختلاف رسیدگی می شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در دیدار اخیر رئیس قوه قضائیه در ۲۴ مرداد با اهالی رسانه پیشنهاد ایجاد شورای حل اختلاف تخصصی اصحاب رسانه توسط وی طرح شد تا اهالی رسانه با همکاری مرکز رسانه قوه قضائیه و مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، شوراهای تخصص در حوزه رسانه ایجاد کنند تصریح کرد: امروز ۷۲ ساعت پس از این دستور رئیس قوه قضائیه، شاهد افتتاح این شورا در استان البرز بودیم.

وی با تشریح اینکه شعبه ۴۰ صلحی شورای حل اختلاف ویژه رسانه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در شهرستان کرج به فعالیت خواهد پرداخت، تصریح کرد: این شورا به شکایاتی که له یا علیه اهالی رسانه طرح می‌شود رسیدگی خواهد کرد.

فاضلی هریکندی با اعلام این خبر که ایجاد «شورای حل اختلاف ویژه رسانه استان البرز» چهارمین شورای حل اختلاف تخصصی است، افزود: از ابتدای سال جاری، شورای حل اختلاف تخصصی ویژه مدیریت شهری و اتاق اصناف و با توجه به شعار سال شورای حل اختلاف شرکت های دانش بیان در استان تاسیس شده است.

رییس کل دادگستری استان البرز در پایان گفت: ظرفیتی که در این شورا ها وجود دارد اعضای شورای حل اختلاف و متولیان فرهنگ و اهالی رسانه به عنوان صلح یار برای مذاکرات اصلاحی بین طرفین پرونده استفاده می کنیم .

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});