×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اخذ سند مالکیت تک برگی بیش از یازده هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان کرج
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، سیاوش ذاکری رئیس اداره  منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج گفت : اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سود جو و فرصت طلب اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر است و در این شهرستان روند اخذ اسناد اراضی ملی با سرعت در حال انجام است. 

ایشان افزود: در شش ماه گذشته بیش از یازده هزار هکتار از اراضی این شهرستان در پلاک های لانیز، حسنکدر، کهنه ده، آسیابدرگاه و گچسر بنام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش آسارا دارای سند تک برگی گردیده است.

وی اضافه کرد: نقشه‌های سنواتی پلاک‌های ثبتی(روستاها) حوزه استحفاظی شهرستان کرج در اجرای پروژه کاداستر اراضی ملی اصلاح و تدقیق شده و مساحت بیش از یازده هزار هکتار از این اراضی به منظور تثبیت مالکیت دولت ، اخذ سند تک برگی گردیده است.

 سیاوش ذاکری یادآور شد: اسناد تک برگ کاداستر شده دارای مختصات مکان مبنا بوده و موقعیت اراضی ملی و جداسازی آن از اراضی مستثنیات اشخاص را با حدود معین و مشخص تفکیک می کند.

همچنین اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و اخذ سند تک برگی بنام دولت ، روند پیگیری تثبیت حاکمیت دولت و اخذ اسناد تک برگی در مساحت قابل توجه ای منجمله در اراضی ملی پلاک های سرودار ، پلخواب، ولایترود و سیجان نیز ادامه دارد. شایان ذکر است باقیمانده اخذ اسناد تک برگ با رویکرد کاداستر در شهرستان کرج به زودی به اتمام خواهد رسید.

سیاوش ذاکری در خاتمه اظهار داشت: از مهمترین وظایف این اداره، تحقق بخشیدن به اهداف سازمان جنگل ها شامل حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی است که اصلی ترین اقدام برای رسیدن به آن در نتیجه شناسایی، تشخیص و اعمال حاکمیت دولت و صدور اسناد اراضی ملی برای عرصه های جنگلی و مرتعی و بیشه های طبیعی بدست می آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.