×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، حسین فاضلی هریکندی با اشاره به تلاش های انجام شده در شورای حل اختلاف استان البرز برای ایجاد صلح و سازش در پرونده های مختلف گفت: در یک سال اخیر یعنی از آبان سال گذشته تا آبان امسال، ۱۵ فقره قصاص نفس با تلاش شورای حل اختلاف استان منجر به رضایت شده است ، یعنی ۱۵ نفر از افرادی که طبق مقررات باید قصاص می شدند با همت شورای حل اختلاف و البته مناعت طبع اولیای دم از اعدام رهایی یافته و عمدتا پس از تحمل جنبه عمومی جرم به آغوش خانواده باز می گردند.

وی افزود: هرچند قتل عمد به لحاظ اهمیت جرم و میزان مجازات، در صلاحیت شورای حل اختلاف نیست ولی در برخی موارد رئیس شورای حل اختلاف استان شخصا به منازل افراد مراجعه کرده و ساعت‌ها مذاکره و گفت و گو جهت جلب رضایت از اولیای دم داشته است.

عالی ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز با تقدیر از تلاش مجموعه شورای حل اختلاف استان متذکر شد: وقتی از شورای حل اختلاف و نهاد صلح و سازش صحبت می‌کنیم منظور مجموعه‌ای از افراد هستند که در این مسیر گام بر می‌دارند و شورای حل اختلاف نقش محوری بر عهده دارد؛ یعنی علاوه بر معتمدین، ریش سفیدان و خیرین، قضات اجرای احکام نیز در این مجموعه نقش مهم و حیاتی دارند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تبریک سالروز تأسیس شوراهای حل اختلاف بیان کرد: بیش از بیست سال از تأسیس نهاد شورای حل اختلاف میگذرد، در این مدت این شورا به عنوان تبلور مشارکت مردم در اجرای عدالت است و اشخاص عادی می توانند در احقاق حق مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: این نهاد کمک دادگستری ها است و تعداد زیادی از پرونده ها، به جای اینکه به دادگستری بیاید در شورای حل اختلاف رسیدگی می شوند؛ علاوه بر این، هر جا امکان صلح و سازش باشد ولو اینکه موضوع ذاتاً در صلاحیت شورا نباشد، مذاکرات اصلاحی برای حصول سازش میان طرفین از سوی شورا صورت می گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.