×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» به منظور مدیریت اپیدمی بیماری کرونا / ۷ فوتی کرونایی کودک زیر ده سال در البرز
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، دکترشهاب مستوفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز صبح امروز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون اقدامات زیادی در کشور صورت گرفته است بخصوص در مدیریت بیماری کرونا در استان از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، آموزش ،غربالگری و فراهم سازی زیر ساخت های هوشمند انجام شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع موج سوم این بیماری طرحی تحت عنوان شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح ملی از مصوباتی بود که ستاد ملی کرونا کشور این طرح را پایه ریزی کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز توضیح داد: این طرح با  همکاری سازمان بسیج آغاز شده و بر اساس محله و خانواده محوراست که در سطح کشور تمام مردم پای کار باشند و در محل های مختلف اجرایی شود.

مستوفی با بیان اینکه این طرح با همکاری وزارت بهداشت، سازمان هلال احمر، گروه های مردم نهاد، آموزش پرورش، بسیج ، وزارت بهداشت و سایر نهاد ها در کشور اجرایی می شود: گفت: اولین هدف کاهش مرگ و میرها و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

وی اضافه کرد: در این راستا مقرر شد تا نظارت بیشتری در رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر با همکاری سازمان بسیج مستضعفان و هلال احمرانجام گیرد.

این مسئول ادامه داد:همچنین انجام تست های «پی. سی. آر» هوشمند در محله هایی که احتمال درگیری ویروس است شناسایی شده و انجام شود تا افراد مبتلا شناسایی و قرنطینه شوند.

مستوفی با تاکید بر اینکه حفاظت از اقشار و افراد آسیب پذیر مانند افراد داری بیماری های زمینه ای و دیابت بسیار حائز اهمیت است، افزود: افرادی که دارای بیماریهای زمینه ایی هستند در این طرح دیده شده وباید سعی شود آمار مراجعین به بیمارستان ها کمتر شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این طرح  نظارت بر پرتکل های بهداشتی است، گفت: کل استان به تفکیک شهرستان های مختلف تبدیل به منطقه های مختلف می شود و بنا بر الگوی جمعیتی گروه بند یهایی انجام گرفته  تا هر گروهی بنا به جمعیت منطقه پایگاه های سلامت و پایگاه های بسیج همراه نیروهای هلال احمر  نظارت کامل بر پرتکل های بهداشتی را داشته باشند.

مستوفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار ابتلا کودکان به این بیماری گفت: این بیماری در کودکان کمتر دیده شده و اگر هم بوده بسیارخفیف است.

وی ادامه داد:ا تا کنون در استان البرز ۱۱۰ کودک زیر ۵ سال به کرونا مبتلا شده اند و ۲۲ کودک زیر ۱۰ سال که از این تعداد زیر ده سال  ۷ فوتی با وجود بیماری زمینه ایی داشته ایم.

مستوفی در پایان گفت: کودکان می توانند در معرض این بیماری باشند ولی بیشتر نقش ناقل ویروس کرونا را دارند.

در ادامه این نشست دکتر مهرداد بابایی رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه  از زمان شیوع بیماری کرونا بیشتر بار مراجعات را اورژانس بر عهده داشت، گفت: در آن زمان میزان تماس با اورژانس از ۱۵۰۰ تا ۴ هزار تماس بوده است.

وی افزود: با توجه به نوسانات و موج های مختلف این بیماری در حال حاضر روزانه ۲ هزار تماس داریم و تا کنون ۲۰ هزار ماموریت اورژانس در این خصوص ثبت شده است که  روزانه ۱۴۰ ماموریت اورژانس مختص بیماران کرونایی است.

بابایی در پایان گفت: شاهد افزایش پیک کرونا هستیم که علت آن عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که همزمان با موج سوم کرونا  آمارتماس ها بالا رفته  است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.