×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آماده باش تمامی پایگاه‌های اورژانس البرز به خاطر آلودگی هوا
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، مهرداد بابایی اظهار کرد: تکنسین‌های اورژانس البرز در هفته گذشته  به ۱۶ ماموریت با تشخیص مسمومیت با گاز co نیز اعزام شدند.

وی ادامه داد: این حوادث در مجموع ۳۰ مصدوم داشت که به بیمارستان منتقل شدند و خوشبختانه هیچ یک جان خود را از دست ندادند.

این مسئول در ادامه با اشاره به بالا بودن سطح آلاینده‌های هوای استان و مواجهه با وارونگی دما اظهار کرد: تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی البرز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

بابایی اضافه کرد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات به بیماران و مصدومین گوناگون از جمله بیماران کرونایی، در این روزها به شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند نیز خدمت رسانی می‌کنند.

وی توضیح داد: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز پرهیز کرده و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفت: استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری های تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی را در بین کودکان و گروه‌های حساس افزایش می‌دهد.

وی افزود: گروه‌های پر خطر شامل سالمندان، کودکان، خانم های باردار و بیماران با بیماری های زمینه ای قلبی، تنفسی و ضعف سیستم ایمنی هستند.

بابایی گفت: به منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا استفاده از تغذیه سالم خصوصا میوه سبزیجات تازه و شیر لبنیات می تواند موثر باشد همچنین  شهروندان حتما از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

منبع خبر : ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.